31 Mayıs 2019 Cuma

Termostat suya yağ karismasi

Soğutma suyuna motor yağı karışması (2. sayfa). Sonra sırasıyla termostat ve radyatör değişti. Motor suyuna (halk arasında motor soğutma suyu olarak da bilinir) yağ. Bunun dışında motor suyunun yağlanıp.


Motor Suyuna (antifirizine) Neden Yağ Karışır. Motor yağının suya karışmasının birden fazla nedeni olabilir. O nedenlerden en sık rastlanılanlarından birisi de.


Termostat harareti sudan mı olcuyo motorun kendinden mi hiç devir daim. Devirdaim suyuna yag karısıyo diye tahmin ediyorum ben amaç. Opel marka araçlarda da bu sorun karşımıza çıkabilmektedir.


Motor soğutma suyuna yağ karışması bir kaç farklı sebepten oluşabilmektedir. Tahin kıvamında kıvamında beyazlık vb. Motor bloğu ve silindir kapağı arasında işlevsel mukavemet sağlayan silindir contası, aynı zamanda yağ ve suyun birbirine karışması nı önler.


Yağ soğutucu, termostat, termostat yuvası ve devirdaim pompası gibi. Evet arkadaşlar motor soğutma suyuna yağ karışması sıkıntısını bende.


Su, mevsimine göre belli bir ısıya ulaştığında termostat fanı çalıştırır. Bayram dönüşü araba da birden kırmızı termostat uyarısı verdi ve ön soldan buharlar çıktı devamlı. Sogutucu gm termostat da gm her biri 4ar lira gibi bir fiyat.


Notorum 16let motor 180lik uzerinde brc lpg var. Turbo sokulecekmia yag sogutucu. Yağlama sisteminde emülsüyon (kahverengimsi yağ ve su karışımı).


Termostat yanlış sıcaklık değerinde açılıyorsa motor hararet yapabilir. Genleşme tankında veya radyatör kapağı açıldığında suda yağ görülüyorsa bu ciddi bir. Termostat açılana kadar motoru rolantide çalıştırın sonrasında termostatı sökün. Haralet olduğu zaman mutlaka bir yerden patlak verir yağ suya karışır yada su yağa.


Araçta hararet yok,duman atma tok, suda yağ karışması yok. Benim arabamda da su eksiltme sorunu vardı en sonunda termostattan kaynaklandığını fark ettik. Birisinde termostat, su girişine diğerinde ise su. Eğer yağa su, suya yağın karışması durumunda conta arızası yoksa mutlaka su.


Termostatı sökün, suyu boşaltıp yeni su ve soğutma sistem temizleyici dökün, kalorifer sıcaklık. Yağda fazlalaşma yok, suda yağ emaresi yok. Sök bak sıcak su ile test edebilirisin. Eğer suda kahverengi yağlı köpüklü balçık kıvamı varsa, suya yağ karışmış olma.


Su çıkışı üzerinde termostat bulunan tip (baypas valfsiz) soğutma. Su ile yağ kanalı arasında kacak varsa yağı suya yada suya yağı. Akabinde aradılar ve araçta yağ kaçağı olduğu bununla ilgili bir işlem.


Motor suyu genleşme kabında fazla sıkıştırdığım zaman suyun üstünün. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar.


Ayrıca yine genleşme kabında da yağ görürseniz bu da suya yağ karıştığı. Bugün termostat değiştirirken yağı kontrol edeyim dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.